Random talk och Paul Simon

Nu har jag fått en ny erfarenhet; jag har haft ett busssamtal!
Jag och Leilas familj pratade om detta senast i förrgår, så det var lite kul.

Det var iallafall en tant som satte sig brevid mig på bussen och klagade över hur några "ungdomar" inte kunde vända väskan på magen  då de var så trängt i bussen! Samtalet spann vidare till en gubbe som hon tyckte tagit enorm plats till den vackra höstnaturen. och att hon hade ett hemligt ställe i Mariehemsskogen där hon brukade gå, "ja, och oj vad där spelas musik ser du! Åh sån musik! Du förstår att det är nu som sidensvansarna äter massa bär, just där! och det är massa lönnar, björkar  och rönnar. Så vackert är det också ser du!"
Vi pratade om massa mer saker också och det är väldigt intressant att höra den andra(/tredje) generationens synvinkel på saker.
Tex det att en busshållplats är flyttad några hundra meter på haga. Det är ju inget jag tänker på. Men för henne blir det flera hundra meter längre till gravarna, och det är mycket slitsammare för henne än för mig.

Jag har även fått en ny kärlek!

Paul Simon. (Här hör du honom på spotify)

Han är typ lika söt som jag när han visslar!



Tävling på micromiss, kika in!
http://micromiss.se/2009/october/nu-ar-det-dags-for-tavling.html

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha. Underbar låt!



Ganska söt tant också.. xD

2009-10-05 @ 22:42:38
URL: http://deadbyapril.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0