när två plus två kan bli fem!

TAGGAD
Det ordet kan sammanfatta halva min dag riktigt bra!

Det började på slutet av fotolektionen, min tagg hade varit på minussidan och jag kände mig otroligt o-kreativ. Vi skulle planera+ börja fota en dokumentärfotning till Midyard och fotognisstan hade dragit på solsemester till anonym resort. Konstig känsla, men så får man väl också känna ibland. Kändes bajs what so ever.

IALLAFALL... då kom min fotolärare in i rummet och undrade om någon var intresserad av att fota två konstnärliga, anonyma bilder till två artiklar i Midyard. (alltså att man inte ska kunna se vem/vilka som är med på bilderna)
Jag kände att taggen kom tillbaka i överflöd! Så jag tackade ja, och fick hela grejen! ENSAM!

Jag ska allså kirra en positivt laddad bild som symboliserar en ung tjej som valt att behålla sitt barn och en positivt laddad bild som ska symbolisera en ung tjej som valt att göra abort.

Den positivt laddade abortbilden kändes som störst utmaning, då det är enklare att ta en bild på abort med negativ laddning.

Jag taggar otroligt sjukt mycket! SÅ KUL!

Tänkte att ni också kunde få dra på smilbanden, så här kommer troligen de fulaste bilderna i världshistorien (från 9an. Jag my och Leila)

Kvällen var också bäst. Jag, stina och Stefan drog till bildmuséet och ska delta i ett fotoprojekt som kommer hålla på några månader.
Tema: Normalitet och trygghet
Våra bilder kommer slutligen ställas ut på västerbottens bildmuséum på Gamila!!!!
GAAAH!!


sjukt mycket text, hoppas ni överlevde!

Föresten, om ni kommer på någon idé ang. abortbilden (/behöll barnet bilden). Har några bra idéer men det är ju alltid skitbra att bolla idéer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Taggen!

Vad är Midyard för något? Skoltidning eller bara du som är lite cool och engelsk?

Kärlek på fulbilderna förresten, jag saknar er så bajsmycket dessa dagar!



Sedan måste jag, retsam som jag är, fråga: Vad är det för fot-projekt ni skall hålla på med? ;)

KRAM på dig!

2010-01-14 @ 16:35:45
Postat av: my

vadå, ska du ta eller vara med på abortbilden och det? (= och är det eNORMt ni ska vara med på? fuck! missade jag det? )=

2010-01-15 @ 21:31:13
URL: http://overenkoppthe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0