Gud är bra. Jesus är bra.

Ikväll blev det LUFF. Det var helt super!
Mille, Linn, Maria och Hanna var med i lovsångsteamet, GOOOD WORK säger jag bara!
En av mina favvo predikare, Magda (var på TEJP) predikade, hon är brabra!
Träffade massor av mysiga folk, både från tidigare men mest från ledarskolan! MYS!

Efteråt blev det pannkakskyrkan för dom som ville. JAG VILLE. MASSOR VILLE.
Så då gick vi runt och gav pannkakor till folk, snackade lite om gud osv.
Ett samtal kommer det nog dröja innan jag glömmer. De som känner mig vet att jag aldrig har vågat be förbön (be högt för någon annan). Men vi (Jag Viktor och Jakob) började iallafall snacka med en kille(mellan20-30) som var lagom påverkad. Vi pratade om gud och massor, och han tyckte att det var bullshit. Men endå så respekterade han våra åsikter. Han började berätta om några av hans problem. Alkohol blandannat, och vi frågade om vi fick be för honom. Han ville inte först. Jag menar , gud finns ju inte så vad skulle det hjälpa?! Men tillslut fick vi iallafall be för honnom. Och det gick så lätt, och det känndes så bra.(och det var så coolt, kännslan!) Efteråt sa han till oss att "så fina saker som vi sagt hade han aldrig fått höra i hela hans liv". Samtalet fortsatte säkert en timme till skulle jag gissa. Men jag blev som så rörd.
Flea gånger sa han också att vi var så snälla, och han fattade inte grejen med att dte var för gud. Och han var helt fascinerad över att vi respekterade honom, trots alhoholen och nikotinet och allt skit.
När vi skjiljdes, typ efter en timma, så verkade han typ endå lite taggad att få prata av sig hos en präst han kände!
GREAT, HUH?
Underbart iallafall.
Kvällen var sjukt värd, och jag tackar Gud för att jag for (inom många aspekter)! Tack!


En bild från de underbara treornas konsert!


dem som orkade läsa igenom det hela var verkligen bra!


Kommentarer
Postat av: Sandra

wow, det där lät helt awesome!! Synd att ni inte kom och kollade på när vi dansade på stan(A) <3

2009-11-21 @ 09:46:40
URL: http://litetmusikbarn.blogg.se/
Postat av: kristina

Åhhh Gabban! jag blir heelt tagen! åååååååååååhhh sååå fint! det måste ha betytt för honom såååååååååååå mycket! åh, vad bra du är GABBAN VAD BRA DU ÄR! såå stolt över dig.



Gud har s t o r a planer för dig, glöm aldrig det <3

2009-11-21 @ 11:31:50
URL: http://duhadetiid.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0